כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 19 - מרץ 2020

ד ב ר ה מ ק צ ו ע נ י ם ), וכו'. Quality audits ], מבדקי איכות ( CAPA [ ) action • • ,) Working Procedures נוהלי עבודה פנים-ארגוניים ( המנחים כיצד לתכנן את האינטגרציה ואיך לבצעה. יש להביא בחשבון את הצורך בהסכמי איכות פנים- ) וברישום תכניות Quality agreements ארגוניים ( איכות, שישקפו את תכנית הפרויקט ואת השלבים לביצועו. הגדרת ערוצי התקשורת בפרויקט ,) Sponsors בשלב הראשון, יש לזהות את היזמים בארגון ( Project ), מובילי הפרויקט ( Stakeholders בעלי העניין ( ) Subject Matter Experts ), מומחי התוכן ( leaders ) בחברה, Experience owners ], ובעלי הניסיון ( SMEs [ שביצעו תהליכים דומים, והם יכולים לתרום מניסיונם להצלחת הפרויקט. חשוב להבטיח ערוצי תקשורת מיטביים באמצעות קיום ), בכל אחד Kick-off meetings ( *** פגישות התנעה משלבי הפרויקט, סדנאות להקניית מיומנות בנושאי ), קיום ישיבות מעקב F2F Workshops הפרויקט ( ), הפקת דוחות מעקב Periodic meetings תקופתיות ( ), ועירוב היזמים/נותני החסות Follow - up reports ( על-פי הצורך. שילוב מתודולוגיות וכלים תומכים מחלקת האיכות יכולה לאתר מתודולוגיות וכלים תומכים בתהליכי מיזוג/רכישה הזמינים באינטרנט, וליישמם בפרויקט. להלן כלים תומכים לדוגמה: • • Governance תבנית ממשל עבור מבנה/סדר יום ( .) Template for structure/meeting agenda • • תבניות של הסכמי איכות, של תכניות איכות ושל Templates for Quality Agreements/ דו"חות ( .) Quality Plans/Reports • • רשימת תיוג לסקירת חברה בתהליך מיזוג/רכישה .) Mergers and Acquisition due diligence checklist ( • • Roadmap for מפת דרכים ליישום תקנים/נהלים ( .) implementation of standards/procedures • • Gap רשימת תיוג לניתוח פערים בין נוהל לבין תקן ( .) analysis checklist • • .) Communication guidelines הנחיות תקשורת ( • • Post-Acquisition תכנית עבודה לאינטגרציה ( ), ורשימת תיוג לאינטגרציה Integration plan .) Integration checklist ( יישום לקחים מפרויקטים אחרים מחלקת האיכות יכולה להציג לצוות הפרויקט לקחים מפרויקטים אחרים, ולדוגמה: • • בעיה בחדר נקי: עשרה ימים לאחר רכישת חברת הזנק ), וימים אחדים לפני התחלת הייצור, זוהתה Start up ( בעיה בחדר הנקי. נציגי מחלקת האיכות של החברה פגישת התנעה היא פגישת פתיחה, שמטרתה לסקור *** מיגוון נושאים, כגון: מטרות הפרויקט; תכולתו; תלות בין משימות, בין תהליכים ובין מחלקות; אבני-דרך עיקריות; סיכויים וסיכונים; שותפים לתהליך; ערוצי תקשורת; מחויבות לתהליך; וכו'. מ י ו מ ה ב ש ר ש ר ת ה א ס פ ק ה 11 נציגי מחלקת האיכות יכולים להציג פרופיל איכות של חברת היעד. פרופיל זה יכלול מידע על בשלות מערכת האיכות של החברה, ובכלל זה: יכולות איכות, אישורי איכות, מערכות ניהול על-פי תקן, רקע מקצועי של נציגי האיכות, אירועי איכות (כגון התערבות של גורמים רגולטוריים, אזהרות בטיחות, וקריאות להחזרה), וכו' הרוכשת חקרו את התקלה, והם איתרו את סיבת השורש: הצפת מים בחדר, שגרמה להיווצרות סביבת גידול לחרקים. התקלה תוקנה, ונוסף על-כך, נציגי האיכות ביצעו פעולה מתקנת למניעת הישנות התקלה: הגדרת נוהל למניעת פגיעה בתשתיות ולטיפול בהן. במקרה זה, יישום הלקח הוא לבנות תהליך לזיהוי בעיות ולטיפול בהן, בשיתוף עם נציגי האיכות של החברה הנרכשת, ולמנף את הידע המקצועי של נציגי האיכות בחברה הרוכשת. • • טעויות של מוביל אינטגרציה: המוביל מילא את התפקידים הבאים: מנהל הפרויקט, מנהל העברת הייצור ונציג האיכות. סיבת השורש לטעויות: חוסר ידע של המוביל בצורכי האיכות של הארגון. הפעולה המתקנת: מינוי מוביל איכות עם מומחיות ייעודית לצד מנהל הפרויקט. לסיכום: בעולם העסקי בכלל, ובמגזר הרפואי בפרט, קיימת מגמה של הנהלות חברות לקדם מהלכי מיזוג/ רכישה. מהלכים אלה מהווים הזדמנות להשיג ערך עסקי במהירות, ועם זאת, הם עלולים להוות איום ממשי על ההשקעות הכספיות, בגלל שיעור גבוה של כישלונות בתחום זה. אנו מאמינים, כי מעורבות מוקדמת של מחלקת האיכות בתהליכי המיזוג/הרכישה היא חיונית ביותר. מעורבות זו יכולה לתרום בהצגת מידע על יכולות האיכות של חברת היעד, להוסיף ערך בתכנון פרויקט המיזוג/הרכישה, ליישם תהליכים מובנים בפרויקט, לשפר את ערוצי התקשורת בו, לשלב מתודולוגיות וכלים תומכים, ולהציג לקחים מפרויקטים אחרים. כל אלה יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה של מהלכי המיזוג/הרכישה, ולתרום לביצוע אינטגרציה תפעולית מהירה ויעילה.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=