כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 19 - מרץ 2020

ס י פ ו ר י ם מ ה ש ט ח פיתוח התשתית לתכנון מיטבי של המכירות והתפעול *** ) S&OP התחלנו להטמיעמתודולוגיהלתכנון המכירות והתפעול ( 2013 "בשנת בנטפים. המתודולוגיה מבוססת על שיתוף פעולה בין גופי המכירות והתפעול, כדי ולהפוך אותן לתכנית מערכתית כוללת", אומר **** לשלב את תכניות הארגון אביב. והוא מוסיף: "אחת מן המטרות בהטמעת המתודולוגיה הייתה לקדם ‘שפה אחידה' בנטפים הגלובלית. עם זאת, אופי פעילותה של החברה חייב אותנו לבצע התאמות מקומיות (לא כל מה שמתאים ל'נטפים הודו' מתאים בהכרח גם ל'נטפים טורקיה'), ולהטמיע את התהליך על-פי החברות בנות". אחת מן הבעיות בהטמעת המתודולוגיה הייתה הצורך לגשר בין "שפת המכירות" ל'שפת התפעול'. אנשי המכירות מדברים בשפה פיננסית ("כמה נמכור"), בעוד אנשי התפעול מדברים בשפה לוגיסטית (מק"טים וכמות יחידות). הפתרון לבעיה היה להרחיב את סיווג המוצרים וליצור מבנה הייררכי חדש, הכולל ארבע קבוצות. להלן פירוט הקבוצות: • • ]: יחידת הפעילות הפיננסית. PG [ ) Product Group קבוצת המוצר ( • • .] SPG [ ) Sub Product Group תת-קבוצת המוצר ( • • .] DFU [ ) Demand Forecast Unit קבוצת החיזוי ( • • ]: יחידת הפעילות הלוגיסטית. SKU [ ) Stock Keeping Unit מק"ט ( לדברי אביב: "במהלך השנתיים הראשונות להטמעת המתודולוגיה לעיל, קיימנו בחברות בנות. הסדנאות כללו היבטים תיאורטיים ויישומיים S&OP סדנאות (כגון: מי מוביל את תהליך ההטמעה, מה הם תחומי אחריותו, מהו המבנה הארגוני, מה הם התהליכים התפעוליים, מה הן שגרות הניהול, מה הם מדדי ) הם: S&OP האלמנטים העיקריים במתודולוגיית תכנון המכירות והתפעול ( *** ), תכנית Demand Planning ), תכנית ביקושים ( Forecast Planning תכנית חיזוי ( .) Resolution and Execution ), החלטה וביצוע בפועל ( Supply Planning אספקה ( אלמנטים אלה יוצרים מעגל של היזון חוזר. תכניות הארגון כוללות את התכנית העסקית ואת התכניות בתחומים **** הבאים: שיווק, מכירות, פיננסים, רכש, השקעות, ייצור, מלאי, אספקה, וכו'. הביצוע, וכו'). כאשר התקדמנו בתהליך ההטמעה ובחנו את תרומתו להשגת פריצת-דרך בחיזוי הביקושים, הגענו למסקנה, שאנו חייבים לפתח תשתית טכנולוגית הולמת לניהול הביקושים, כדי להפיק ערך מהותי מן התהליך. זאת, כי ', וצריך לפתח פתרון Excel אי-אפשר להסתמך יותר על ניהול נתונים בגיליונות ‘ . התחלנו לסקור פתרונות אפשריים בחברות S&OP מתקדם שיתמוך בתהליך ה- טכנולוגיות, המובילות את השוק, והערכנו את תרומת הפתרונות על-פי מיגוון קריטריונים, כגון: עלות כוללת, זמן הטמעה, גמישות לתהליכים עסקיים, וכו'. ' (פלטפורמה מתקדמת לפיתוח כלים ייעודיים) JEDOX לבסוף, בחרנו במערכת ‘ ".' Yael Finance & Analytics וביישום של חברת ‘ Sales Planning הכלי שפותח בנטפים נקרא: "כלי תפעולי לתכנון המכירות" ( ]. את שמו של הכלי בחרו נציגי החברה, שהובילו את SPOT [ ) Operation Tool מספק גמישות מרבית לנציגי המדינות SPOT תהליך ההטמעה ברחבי העולם. ה- בזכות התאמתו לשפה המקומית ולניהול התהליכים הייחודי לכל מדינה. נוסף על-כך, אפשר להפעילו בכל מקום ובכל זמן, באמצעות מחשב/טאבלט וחיבור מבוסס על אלגוריתם, הממקד את נציג המכירות בקבוצה SPOT לאינטרנט. ה- פריטים (מוצרים, או קבוצת מוצרים), שהם בעלי היקף 15-10 מצומצמת של מכירות גבוה ו\או שונות גבוהה. הנציג מתבקש להזין את הנתונים על הפריטים בקבוצה, ומערכת החיזוי הגלובלית מחשבת את תחזית הביקושים באמצעות ) Commercial Intelligence ) ובינה מסחרית ( Forecast PRO כלי סטטיסטי ( המוטמעים בתוכה. חיזוי הביקושים בנטפים הוא חיזוי מצרפי של כל ביקושי החברות בנות. אחד מן היתרונות החשובים של מערכת החיזוי הגלובלית הוא יכולתה לקבץ נתוני תחזית ) ולהציג תחזית כוללת של קבוצות/משפחות Aggregation שונים "כלפי מעלה" ( מ י ו מ ה ב ש ר ש ר ת ה א ס פ ק ה 22 )20 ' (המשך מעמ "המערכת שפיתחנו משפרת את יכולת החיזוי הגלובלית, והיא מאפשרת לענות מיטבית על ביקושי השוק. המערכת משקפת תמונה כוללת ומדויקת עבור הנהלת החברה ואנשי המטה, והיא תורמת ערך לשיפור התוצאות העסקיות ורמת השירות ללקוחות" מפעל נטפים בספרד מפעל נטפים בארה"ב/מחלקת ההפצה פרויקט השקיה קהילתי בהודו

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=