כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 19 - מרץ 2020
מחזורים 200-100 , וכ- Unit-Load כפולים בשעה ב- בעבר, מהירויות אלו . Mini-Load כפולים בשעה ב- נחשבו לגבוהות ביותר, אך כיום הן נחשבות בינוניות, לעומת פתרונות חדשניים הקיימים בתחום. Radio-Shuttle/Multi-Shuttle עידן ה- Radio- להלן תכונות אופייניות למערכות אחסון מן הסוג : Shuttle/Multi-Shuttle • • התפוקה מושגת באמצעות תפוקה גבוהה במיוחד: הפרדת התנועות האנכיות והתנועות האופקיות. —— התנועות האנכיות מתבצעות באמצעות מעליות מהירות, המותקנות בכל מעבר; —— התנועות האופקיות מתבצעות באמצעות "שאטלים" הנעים במהירות רבה, בכל מפלס בנפרד. התנועות מתבצעות סימולטנית בכל מעבר ובכל מפלס, והן מאפשרות גישה מהירה למלאי עם תפוקות גבוהות במיוחד. • • האחסון מתבצע בעומק אחסון בצפיפות גבוהה. רב, והוא מאפשר ניצול מיטבי של שטח האחסון ואופטימיזציה גבוהה. • • קיים מיגוון דגמים של אחסון מודולרי וגמיש: פתרונות, הכוללים: אחסון משטחים, אחסון קופסאות ומכלים, ואחסון קרטונים. • • למערכת השאטלים יש צריכת צריכת חשמל נמוכה: אנרגיה נמוכה במיוחד, במהירות מלאה. זאת, כי היא מבוססת על קבלים אוגרי אנרגיה, יש לה יכולת החזרת אנרגיה, הן עבור השאטלים; והן עבור המעליות, המזינות אנרגיה חזרה למערכת. • • יעילות, דיוק, אמינות. • • לכל רכיב :) High Redundancy יתירות גבוהה ( במערכת יש יתירות רבה. המערכת מיוצרת באמצעות .) Zero Defect טכנולוגיות מתקדמות וללא תקלות ( • • הן חלק מן הלוגיסטיקה Multi-Shuttle מערכות ה- .) Logistics 4.0 של המחר ( • • הגמישות באה לידי ביטוי בשני היבטים: גמישות רבה: נחשבים Multi-Shuttle ) תשתיות: בדרך-כלל, מחסני 1( לפתרון גמיש יותר, כי אפשר להתאימם טוב יותר Stacker Crane לתשתית קיימת, לעומת מחסני ה- (אפשר להתקינם בכל גובה מחסן, גם אם הוא נמוך מטר). 12 מ- Shuttles ) אסטרטגיות לוגיסטיות: פתרונות ה- 2( נחשבים גמישים יותר, כי הם מאפשרים ליישם אסטרטגיות פרטניות לכל מעבר, לכל מפלס ולכל שאטל. אפשר להגדיל את כמות השאטלים במהירות, והיבט זה קשור לפרמטר התפוקה הממוצעת הצפוי. תומכת טוב יותר ברמת Multi-Shuttle טכנולוגיית ה- הזמנה ובדיוק מלאי גבוה, והיא מבטיחה גידול בפריון וגישה מבוקרת למלאי. היא גם מתאימה למגמה הגוברת לשיפור הביצועים של משימת ריענון המלאי וחידושו, על-פי אסטרטגיותמרובות, כולל תמיכה טובה ." E-commerce " ובמודל ה-" Goods 2 Man בעקרונות " לסיכום, ללא ספק, מי שכיום שוקל או מתכנן לרכוש מערכות אחסון אוטומטיות חייב להשוות בין מערכות , Crane לבין מערכות מן הסוג Multi-Shuttle מן הסוג כדי לקבל החלטה מושכלת וליהנות מתוצריה לאורך זמן. התמונות במאמר הן באדיבות חברת התכנון והייעוץ . אפשר A.G.S . איציק דנה הוא מנכ"ל A.G.S הלוגיסטי , או בדוא"ל: 052-3327541 לפנות לאיציק באמצעות טל' . ags@ags.co.il כל תקלה קטנה בעגורן משביתה במלואה את ניטול הסחורות ממעבר זה. כמובן, זמן התיקון תלוי בסוג התקלה ובזמינות חלקי-החילוף, והוא עלול להימשך שעות ואף ימים, שבהם המעבר חסום, ואי-אפשר לבצע בו אחסון וליקוט © Euro-Friwa GmbH ד ב ר ה מ ק צ ו ע נ י ם מ י ו מ ה ב ש ר ש ר ת ה א ס פ ק ה 61
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=