כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 22 - מרץ 2024

עבדו על מרפסות מוגבהות, והם נאלצו לכתת את רגליהם לאורך הרכבת. המערכת כוללת גם מנוף, המאפשר להוריד את הציוד לקרקע, לצורך טיפול, ולהניפו שוב לצורך הרכבתו מחדש. • המערכת משלבת את כל מערכות החשמול מערכת חשמול אינטגרטיבית. באולם התחזוקה, כדי לאפשר עבודה בטוחה. לדוגמה: אם מערכת החשמול אלף קילו וולט) אינה מנותקת, אזי המערכת האינטגרטיבית 25 של הרכבת ( אינה מאפשרת להפעיל את מערכת השטיח המעופף, וגם לא להניף את הרכבת, כדי לבצע בה שיפוץ יסודי ("אוברול"). לסיכום, המתחם התפעולי החשמלי, באשקלון, לא רק תורם לחדשנות הירוקה של רכבת ישראל, אלא גם נמצא בחזית הקידמה של מתחמי תפעול הרכבות בעולם. פיתוח מערך מתחמי התפעול הנהלת הרכבת פועלת במרץ לפתח את מערך מתחמי התפעול באמצעות הרחבת המתחמים הקיימים והקמת מתחמים חדשים. להלן דוגמאות לפרויקטים להרחבת המתחמים הקיימים: • דונם, 350 הרחבת שטח המתחם ב-מתחם קישון (סדנאות אפרים): בניית מבנים חדשים, שדרוג מבנים קיימים, הנחת מסילות חדשות בשטח המתחם, הקמת מרכז תחזוקה לרכבות חשמליות, הקמת מגדל פיקוח, בניית מחסנים, וסלילת דרכי שירות וכבישים. הבנייה צפויה להסתיים עד סוף שנת מיליארד ש"ח. 3.1- . עלות הפרויקט נאמדת ב 2027 • זהו המתחם הראשון, שהוסב לתחזוקת קטרים חשמליים. מתחם לוד: פרויקט הרחבת המתחם כולל: הנחת מסילות חדשות באורך של כחמישה ק"מ; הקמת מתחם תפעולי לדיור קרונועים חשמליים ולתחזוקתם, שבו מוקמים מבני שירות ותחזוקה, מרכז איתות ותקשורת, מגדל פיקוח, ורציף הכנת רכבות לשירות. נוסף על-כך, מבוצעות עבודות לשיפור ניקוז מי הגשמים ולשיפור קווי הביוב בשכונות הסמוכות למתחם, הקמת קירות ,2026 אקוסטיים, וסלילת דרכי גישה. הפרויקט צפוי להסתיים עד סוף שנת מיליון ש"ח. 870 ואומדן עלותו הוא כנוסף על-כך, הנהלת הרכבת מתכננת להקים שני מתחמי תפעול חדשים: "מתחם כפר ויתקין", ו"מתחם רמלה-גזר-מודיעין" ("מתחם רג"מ"). התמונות בכתבה הן באדיבות רכבת ישראל. .CloudView צילום: שבתאי טל, סיפורים מהשטח מי ומה בשרשרת האספקה 51 רכבת ישראל היא חברה ממשלתית, המפעילה את מערך הרכבות הכבדות הלאומי. הרכבת כבר החלה לפעול בתקופת השלטון העות'מני עם הנחת המסילה הראשונה (מסילת יפו-ירושלים); לאחר-מכן, היא המשיכה לפעול במשך שלטון המנדט הבריטי; ומאז קום המדינה, היא פועלת כ"רכבת ישראל". מיליוני טונות 8- מיליון נוסעים וכ 70- הרכבת מסיעה בשנה כ תחנות רכבת 69 ), והיא מחזיקה 2019 מטענים (על-פי נתוני שנת ק"מ מסילה. צי הרכבות כולל: קטרי דיזל, קטרים חשמליים, 1,547- ו קרונות נוסעים, קרונועים וקרונות משא. מדי יום, הרכבת מפעילה רכבות מטענים. חברת רכבת ישראל 60- רכבות נוסעים וכ 650- כ עובדים; ובעקיפין, היא מספקת תעסוקה 4,000- מעסיקה יותר מ איש נוספים. 2,200- לכ כוללים: הגדלת 2040 היעדים האסטרטגיים של הרכבת עד לשנת מיליון נסיעות בשנה (פי ארבעה 300 כמות הנסיעות ברכבת לכמהיום); חיבור מהיר בין המטרופולינים (ירושלים, תל-אביב-יפו, קמ"ש; 250 חיפה ובאר-שבע) ברכבות מהירות שיסעו במהירות של מכלל הנסיעות ברכב מנועי 9%- הגדלת שיעור הנסיעות ברכבת ל (פי שלושה מהיום); הגדלת שיעור הנסיעות הארוכות ברכבת, (פי ארבעה מהיום); הגדלת 40%- ק"מ, ל 50 למרחק של יותר מ- מן האוכלוסייה בטווח של 60%( השוויון החברתי והנגישות החברתית מן האוכלוסייה בעלת ההכנסה 50%- שעה נסיעה לתל-אביב-יפו, ו דקות עד למקומות העבודה); שיפור איכות 90 הנמוכה בטווח של ,10%- החיים ואיכות הסביבה (הפחתת השימוש ברכב פרטי, ב ק"מ מתחנת רכבת) 7 מן האוכלוסייה בטווח של עד 80%- והגעה ל מי היא רכבת ישראל? מערכת השטיח המעופף מסיעה טכנאים לנקודה הדרושה. צילום: איגל צילומים

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=