כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 22 - מרץ 2024

תכנון שרשרת אספקה התומכת באסטרטגיה רב-ערוצית ניהול שרשרת אספקה ברשת רב-ערוצית מתמודד עם אתגר מורכב ביותר, כי הוא נדרש להבטיח את זמינות המלאי בכל ערוצי המכירה, בזמן הנכון, ובמקום הנכון. מורכבות זו מחייבת אסטרטגיה רב-ערוצית ,)Omni-channel Strategy( המבוססת על תכנון חכם ועל מצוינות תפעולית ישראל Slimstock עוז חורין, מנכ"ל SCM-i אלי יצחקוב, מנכ"ל איכות ומצוינות בניהול, מייסד בעידן המודרני, רשתות קמעונאיות מפעילות מערך ), הכולל: חנויות Omni-channel מכירות רב-ערוצי ( Online ); חנויות וירטואליות ( Offline stores פיזיות ( ) של חברות מסחר Marketplaces ); זירות מסחר ( stores ,AliExpress ,eBay ,Amazon.com אלקטרוני (כגון: ,Facebook , וכו'); ושל רשתות חברתיות (כגון: GROO , וכו'); ועוד. WhatsApp ,Instagram ניהול שרשרת אספקה ברשת רב-ערוצית מתמודד עם אתגר מורכב ביותר, כי הוא נדרש להבטיח את זמינות המלאי בכל ערוצי המכירה, בזמן הנכון, ובמקום הנכון. Omni- מורכבות זו מחייבת אסטרטגיה רב-ערוצית ( ), המבוססת על תכנון חכם ועל channel Strategy מצוינות תפעולית. יישום האסטרטגיה הוא תנאי הכרחי לניהול שרשרת אספקה אפקטיבית ויעילה, וכן להשגת יתרון תחרותי באמצעות יצירת חוויית קנייה אחידה, בכל ערוצי המכירה. אסטרטגיה רב-ערוצית מטרת האסטרטגיה הרב-ערוצית היא להבטיח את האיזון המיטבי בין שביעות רצון הלקוחות לבין היעילות הפיננסית (כגון הון חוזר המושקע במלאי). מטרה זו מושגת באמצעות הקצאת מלאי וחידוש מלאי דינמיים Dynamic allocation and replenishment in omni-( ), המבטיחים זמינות גבוהה של channel environments מוצרים בעלות כוללת נמוכה. להלן היבטים בתכנון האסטרטגיה: • ערוץ :)Extensive assortments מיגוון המוצרים ( ) ברשת רב- E-Commerce המסחר האלקטרוני ( ערוצית מכיל מיגוון מוצרים עצום. ריבוי המוצרים מקשה על הבטחת זמינותם, והוא פוגע ברמת השירות. • Different levels of service שונות ברמות השירות ( ריבוי ערוצי המכירה :)depending on the channel פוגע באחידות רמת השירות וגם פוגע בחוויית הלקוח. • :)Broader geographic scope טווח גיאוגרפי גדול ( ערוצי מסחר אלקטרוני מכסים טווח גיאוגרפי גדול (אין מגבלה של כמות החנויות הפיזיות), והם מחייבים למלא ביקושים, המגיעים מאתרים מרוחקים בטווח זמן מקובל, התואם את ציפיות הלקוח. • Reverse logistics and לוגיסטיקה הפוכה והחזרות ( מכירות רב-ערוציות מחייבות להתמודד :)returns עם החזרות מכל ערוצי המכירה (כולל ערוץ המסחר האלקטרוני, שבו שיעור ההחזרות גבוה משמעותית). • הזמנה ב"קליק", :)Click and collect "הקלק ואסוף" ( המאפשרת ללקוח לאסוף את המוצרים בחנות הפיזית, בפרק זמן קצר, מחייבת את הקמעונאי לנהל רמות מלאי מיטביות בכל נקודות האיסוף. • Profitable( ניהול רווחיות מוצר בריבוי ערוצים ): הגדלת omnichannel product management מיגוון המוצרים תורמת ערך-מוסף ללקוח, אך היא מי ומה בשרשרת האספקה 62 עוז חורין דבר המקצוענים 64 ' (המשך בעמ Image by Freepik

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=