כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 22 - מרץ 2024

דבר המקצוענים תחומים (כגון: משאבי-אנוש, איכות, בטיחות, הגנת הסביבה, וכו'). . ט :)Organizational Knowledge שימור הידע הארגוני ( מיפוי תהליכים ארגוניים והתאמתם לסביבה מבטיחים את שימור הידע הארגוני לאורך זמן. עם זאת, המידול אינו תהליך פשוט, ויישומו בארגון מחייב התמודדות עם מיגוון אתגרים. להלן האתגרים האפשריים: ⋅ יישום תהליכים חדשים עלול ליצור התנגדות לשינוי: התנגדות של עובדים, שהתרגלו לבצע את התהליכים הקיימים. אולם, ניהול השינוי הוא חיוני, כדי לנווט מכשול זה בהצלחה. ⋅ מידול התהליכים העסקיים חייב לאפשר הדרגתיות: הרחבה הדרגתית. הרחבה זו היא חיונית, כדי לאפשר שינויים נוספים בעתיד, וכל זאת בלי לפגוע ביעילות התהליכים. ⋅ הפקת תובנות בעלות ערך מן התהליכים טיוב נתונים: תלויה בנתונים מדויקים ומהימנים. איסוף נתונים אלה, טיובם ותחזוקתם הם אתגר בפני עצמו. חברות גלובליות מתמקדות במידול התהליכים העסקיים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, כגון מערכת לתכנון )Enterprise Resource Planning משאבי-הארגון ( Customer ], ומערכת לניהול הקשר עם הלקוחות ( ERP[ ], המספקות CRM[ )Relationship Management פלטפורמה הולמת לביצוע תהליכים ארגוניים ולניטורם. שילוב של טכנולוגיות נוספות, כמו אוטומציה רובוטית ), משפר את יעילות ML ) ולמידת מכונה ( RPA( התהליכים ומקצר את הזמן הדרוש לביצועם. בחלק גדול מן המקרים מתגלה פער עצום בין התהליך העסקי שתוכנן לבין התהליך, כפי שהלקוח מבין אותו, ובינו לבין התהליך המתבצע בפועל. ההחלטה לייעול התהליכים העסקיים חייבת להתבצע לאחר ניתוח מעמיק של התהליכים הקיימים ושל הצמיחה העסקית העתידית. שיטות העבודה, המומלצות באוטומציה של תהליכים והמנחות הנהלות ארגונים, כיצד לייעל את תהליכי העבודה ולשפר את זרימתה, כוללות, בין-היתר, את השלבים הבאים: ⋅ איסוף משוב מן הלקוחות, המסייע סקר לקוחות: להעריך את חסרונותיהם של התהליכים הקיימים. ⋅ חשוב לבצע ניתוח מעמיק לפני יישום האוטומציה: ניתוח מעמיק של התהליכים הקיימים, ושל הפרצות הקיימות בהם, לפני הטמעת האוטומציה, ורצוי לבצע סימולציה מקדימה. ⋅ הגדרת כל שיתוף כל הגורמים המעורבים בשינוי: בעלי התפקיד, הרלוונטיים לשינוי התהליך, והכשרתם כיצד להשתמש (או להשתלב) בתהליך האוטומטי. ⋅ ניהול תהליכי הארגון תכנון הטמעת האוטומציה: הוא קריטי, ולכן יהיה נכון להטמיע את השינויים בשלבים (כל שלב יכלול תהליך אחר). ⋅ קיום מפגשי הדרכה, כדי להבטיח הכשרה ארגונית: את מיומנויות העובדים. שיתוף מומחים חיצוניים הוא דרך טובה להבטיח הכשרה באיכות גבוהה. ⋅ מעת לעת נדרש סקירת אפקטיביות האוטומציה: לבחון את אפקטיביות האוטומציה, ואת תרומת האוטומציה לשיפור ביצועי התהליכים. סיכום מידול התהליכים העסקיים הוא כלי חיוני לכל ארגון, ובעיקר, לארגונים גדולים ולתאגידים גלובליים, השואפים לשפר את ביצועיהם ולשמור על יתרון תחרותי. הייצוג החזותי של התהליכים מספק מבט מקיף על זרימת התהליכים בארגון, עוזר לזהות חוסר יעילות, לייעל פעולות ולקבל החלטות מושכלות. הטמעת המודלים של התהליכים העסקיים הופכת את השינוי לנכס בעל ערך בעבור ארגונים, המעוניינים לשגשג בסביבה דינמית. שילוב מודלים אלה עם הטכנולוגיה של המערכות לניהול ) מאפשר לארגונים לנהל BPM התהליכים העסקיים ( תהליכים ביעילות, לשלב אוטומציה, לבקר נתונים בזמן-אמת, ולנתח ביצועים. שילוב זה מחזק את יכולת הארגונים להסתגל במהירות לתנאי השוק המשתנים, ולהשיג הצלחה בת-קיימא. מי ומה בשרשרת האספקה 19 בארגונים, המשתמשים במערכות ל"ניהול תהליכים עסקיים" ,)Business Process Management( אפשר להפיק ערך נוסף באמצעות אלגוריתמים לכריית נתונים, המסוגלים למפות את התהליכים ולנתח נתונים על עובדים; וגם באמצעות סימולציה, המדמה אירועים אמיתיים, והמאפשרת לקבל החלטות מושכלות על בחירת התהליך המיטבי Image by Freepik

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=