כתב עת - מי ומה בשרשרת האספקה - גיליון 22 - מרץ 2024

ניהול אנליטי בשרשרת האספקה )Analytics האנליטיקה ( עוסקת בניתוח נתונים, בזיהוי מגמות ודפוסי התנהגות, ובאיתור סיבות השורש למגמות ולדפוסים אלה (כגון הסיבות לאיחורים באספקה, או לתקלות חוזרות במערכת). מטרתה היא לספק מידע קוהרנטי למקבלי החלטות, וגם תובנות חכמות, שיאפשרו לקבל החלטות מיטביות SCM-i אדווה כלף, מנהלת החדשנות, SCM-i אלי יצחקוב, מנכ"ל איכות ומצוינות בניהול, מייסד בעידן המודרני, ניהול שרשרת אספקה הוא אתגר מורכב ביותר. אתגר זה כולל מיגוון היבטים, כגון: דרישות איכות ורגולציה; מערכי פיתוח, ייצור, ושירות בפריסה גלובלית; שיתופי פעולה הכוללים: ספקים, קבלני-משנה, וגורמים פנים-ארגוניים; שינויים תדירים בביקושים; שינויים כלכליים (כגון בשערי מטבע ובמדדי תשומות), שינויים סביבתיים (כגון באקלים ובעומסי תנועה), ואירועים פה); לחץ יחריגים (כגון עימות צבאי, או התפרצות מג מתמיד לגמישות תפעולית, לזמני אספקה קצרים, להפחתת עלויות; וכו'. המידע הוא משאב קריטי בניהול שרשרת האספקה. Informed המידע חיוני לקבלת החלטות מושכלות ( ), המבוססות על ראייה אינטגרטיבית של decisions השרשרת, ועל ניתוח מעמיק של נתוניה בזמן-אמת. מנהל שרשרת אספקה, שברשותו מערכת אנליטית חכמה, יכול לנתח את הביקוש ולפלח אותו על-פי מיגוון קטיגוריות, לייצר על-פי הצורך, ולדחוף מלאי לנקודות המכירה באזורי הביקוש. נוסף על-כך, הוא יכול לנהל שרשרת הובלה גלובלית, אפקטיבית ויעילה; להעמיס נכונה את מי ומה בשרשרת האספקה 58 אדווה כלף דבר המקצוענים 60 ' (המשך בעמ עלויות הייצור, האחסנה והשינוע ברמת הפריט/הרכיב; לתכנן עומק מלאי מיטבי במרכזים הלוגיסטיים (תוך התחשבות באצוות ייצור ובתאריכי תוקף); לתכנן מערך הפצה דינמי, הנותן מענה מיטבי על שינויים באספקה (כולל אספקות דחופות); לבקר בזמן-אמת את ביצועי השרשרת; לזהות בעיות ולקבל החלטות נבונות; להתריע על אירועים חריגים לגורמים הרלוונטיים; וכו'. ניהול אנליטי ) על Data הארגונים אוספים תדיר נתונים גולמיים ( פעילותם העסקית, ובכלל זה נתונים בשרשרת האספקה (כגון: מועדי הגעת מטען משוערים, מועדי שחרור המטען מן הנמל, מועדי קליטת המשלוחים במחסן, תפוקות הליקוט, תפוקות הייצור, תפוקות האריזה, מועדי ההפצה, מועדי המסירה, וכו'). אלא שנתונים אלה אינם תורמים ערך מספק לקבלת החלטות. ) עוסקת בניתוח נתונים, בזיהוי Analytics האנליטיקה ( מגמות ודפוסי התנהגות, ובאיתור סיבות השורש למגמות ולדפוסים אלה (כגון הסיבות לאיחורים באספקה, או לתקלות חוזרות במערכת). מטרתה היא לספק מידע למקבלי החלטות, וגם תובנות *)Coherent קוהרנטי ( ) חכמות, שיאפשרו לקבל החלטות מיטביות. Insights( ) הוא לחלץ Data Analyst תפקידו של מנתח הנתונים ( נתונים גולמיים, לארגנם, לטייבם, לנתחם, ולהופכם למידע בעל משמעות. בסיום התהליך, הוא מדווח על ממצאיו למקבלי ההחלטות, וגם ממליץ על דרכי הפעולה הרלוונטיות (כגון להחליף מסלולי הפצה, או להחליף רכיב תקול במערכת). להלן השלבים בתהליך האנליטי: • השלב הראשוני :)Problem definition הגדרת בעיה ( בתהליך האנליטי הוא הגדרת הבעיה (או השאלה), הנדרשת לפתרון. לדוגמה: "איך אפשר להפחית ) ומובן Make sense ,Logical מידע קוהרנטי: מידע הגיוני ( * .)Understandable(

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=